3 moduri simple de a-ți întări imunitatea pentru o sănătate de fier în sezonul rece

Începutul sezonului rece aduce vreme ploioasă și răcoroasă, vânt, ger și chiar zăpadă. Te simți deprimat și îți este dor de soare? Ești obosit, apatic? Simți că cineva a scos energia din tine? Într-un astfel de moment este ușor să te alegi cu o boală. Dar trebuie să fie totul așa? Oh nu! Tot ce trebuie să faci este să dezvolți câteva obiceiuri simple care îți vor întări sistemul imunitar și îți vor îmbunătăți starea de spirit în zilele de toamnă și iarnă!

De ce este atât de important sistemul imunitar?

Pentru că el este protectorul corpului tău! El este responsabil pentru producerea de anticorpi care luptă împotriva microbilor și virușilor. Dacă este deranjat, lupta se termină de obicei cu un scor 1-0 pentru germeni. De aceea este atât de important să-l susții și să ai grijă de funcționarea sa corectă, mai ales în perioada de toamnă și iarnă, când organismul este mai expus la diverși agenți patogeni. Deci, sunt suficiente diferite suplimente pentru imunitate sau sunt și alte moduri de a întări imunitatea organismului?

Ce poți face pentru a-ți întări imunitatea?

Iată cele mai bune obiceiuri care te pot ajuta să îți întărești sistemul imunitar.

  • O persoană bine odihnită, o persoană sănătoasă

Nu degeaba se spune că somnul este sănătate. Un corp bine odihnit este mai puțin expus la infecții. Un bărbat adult are nevoie de 8 ore de somn și ar trebui să ai grijă deosebită de acest lucru. În timpul unui somn sănătos, profund, când nimic nu te trezește, numărul de limfocite crește. Și după cum știi, ei sunt principalii gardieni ai sistemului imunitar și secretă anticorpi! Important este că somnul și odihna ar trebui să aibă loc în tăcere și întuneric . De ce? Pentru ca atunci se menține secreția corespunzătoare de melatonină , care are grija de ritmul adecvat de somn, de veghe si de funcționarea sistemului imunitar. 

  • O dietă sănătoasă pe timpul sezonului rece

Toată lumea știe, dar nu toată lumea aplică. Acest lucru este de înțeles, pentru că de obicei nu ai timp să pregătești cu grijă fiecare masă. Cu toate acestea, poți face câteva modificări care îți vor aduce beneficii sănătății sau poți apela la suplimente alimentare!

Fructele si legumele ar trebui să fie absolut prioritatea ta. Încearcă să le incluzi în meniu, chiar și ca gustare. Conțin o mulțime de antioxidanți care luptă împotriva radicalilor liberi și astfel întăresc sistemul imunitar. Iar pentru a-ți asigura tot necesarul zilnic, alege quercetin vitamina C

Excesul de zahăr și junk food perturbă echilibrul acido-bazic și slăbesc organismul. Acest lucru se datorează faptului că organismul își folosește energia pentru a scăpa de toxine și pentru a reduce cantitatea de substanțe acide. În plus, consumă multe vitamine pentru imunitate și minerale esențiale.

  • O minte sănătoasă într-un corp sănătos!

Dacă vrei să te simți „sănătos și puternic”, ar trebui să ții cont de activitatea fizică . Este bine dacă faci sport de cel puțin 3 ori pe săptămână timp de 30 de minute . Alege o activitate care va crește ritmul cardiac, de exemplu alergarea, înotul, ciclismul. În timpul exercițiilor, hormonii care stimulează sistemul imunitar sunt eliberați, iar toxinele sunt, de asemenea, îndepărtate din organism!