CSALB este rapsunsul tuturor consumatorilor bancari care au nevoie de profesionisti pentru a rezolva litigiile bancare. De preferat, CSALB prefera ca procesul sa fie rezolvat prin conciliere bancara.

Inainte de a intra la mediator, trebuie sa incercati sa rezolvati disputa cu consilierul bancar obisnuit. Daca acest lucru nu este suficient, trebuie sa contactati departamentul de asistenta clienti al bancii dumneavoastra, de preferinta prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Detaliile de contact pentru serviciul clienti sunt disponibile pe site-ul web al bancii voastre.

Daca nu sunteti multumit de raspuns sau daca nu exista niciun raspuns in termen de 2 luni (15 zile pentru o disputa legata de un serviciu de plata), puteti contacta mediatorul.

Trebuie sa dovediti ca ati incercat sa rezolvati disputa cu banca dumneavoastra inainte de a merge la mediator. In caz contrar, cererea dumneavoastra de mediere nu va fi procesata.

Cele mai multe concilieri se desfasoara prin teleconferinta, dar unele pot fi efectuate personal.

Toata lumea poate vorbi direct cu conciliatorul si cu cealalta parte. Pentru inceput, conciliatorul va:

• saluta si prezenta pe toti

• va sublinia pe scurt rolul lor si regulile de baza pentru conciliere

• va va invita pe dumneavoastra si banca dumneavoastra sa oferiti o imagine de ansamblu asupra disputei si sa elaborati o lista de probleme pentru discutie.

De multe ori termenul de educatie financiara este auzit si poate fi utila pe viitor!

Apoi, conciliatorul va va invita pe dumneavoastra si banca dumneavoastra sa discutati despre probleme mai detaliat, ajutandu-va sa va puneti intrebari unul altuia pentru a clarifica lucrurile si pentru a intelege pozitia celuilalt.

Fiecaruia i se ofera apoi posibilitatea de a discuta in privat cu conciliatorul despre pozitia dumneavoastra si despre orice preocupari pe care le aveti. De asemenea, conciliatorul va va ajuta pe fiecare sa dezvoltati optiuni pentru rezolvarea problemelor. Apoi, conciliatorul ii va aduce pe toti impreuna si va facilita o discutie despre posibilele optiuni pentru solutionarea litigiului vostru in final, vor fi intocmite acorduri care sa documenteze termenii de decontare conveniti. Concilierea este un proces flexibil.

Este administrat in beneficiul dumneavoastra si al bancii dumneavoastra, iar conciliatorul va face tot posibilul pentru a se asigura ca toata lumea este fericita. Daca va simtiti inconfortabil cu privire la modul in care progreseaza concilierea sau trebuie sa luati o pauza sau sa discutati ceva in privat cu conciliatorul sau cu altcineva, puteti doar sa-l intrebati pe conciliator.

Ce asteaptari sunt de la dvs la o conciliere?

• sa actionati cu buna-credinta si sa demonstrati angajamentul de a solutiona litigiul;

• sa abordati concilierea cu o minte deschisa;

• sa fiti la punctul de contact telefonic sau la locul de intalnire, asa cum este stabilit, pentru a va asigura ca concilierea incepe la timp

• anuntati conciliatorul daca nu puteti participa.

Cat dureaza o conciliere? Cele mai multe concilieri dureaza aproximativ doua ore. Va rugam sa fiti pregatiti sa renuntati la o parte dintr-o dimineata sau dupa-amiaza. Conciliatorul sau dumneavoastra sau furnizorul dumneavoastra de servicii bancare – puteti solicita o pauza in orice moment in timpul concilierii. Caravana online CSALB dispune de toate informatiile necesare pentru cei care vor sa afle despre conciliere cat mai multe.