Restaurantele în pandemie – trenduri nou-apărute în horeca pe fondul Covid-19

  • Hota industriala
  • Sisteme de ventilatie

Pandemia a forțat restaurantele să se adapteze noilor condiții și chiar să ia măsuri drastice. Totul s-a schimbat în ultimul an, iar domeniul HoReCa a fost cel mai drastic afectat. Veniturile acestei industrii s-au subțiat până aproape de zero în unele luni. Mulți angajați au fost concediați, multe afaceri au pus lacătul pe ușă, alte afaceri abia s-au menținut. Astfel, în acest articol vom puncta trendurile nou-apărute în domeniul HoReCa din cauza pandemiei.

  1. Atmosfera plăcută apreciata extrem de mult la ieșirea din izolare – această perioadă i-a făcut pe oameni să caute locuri unde să se simtă bine alături de prieteni sau familie. Deși restaurantele nu au deschis în capacitate 100%, oamenii continuă să vină. Există seri în care restaurantele devin neîncăpătoare, iar multe cereri de rezervare nu pot fi onorate datorită locurilor reduse. Oamenii aleg să iasă în oraș în restaurantele care le oferă o stare de bine pentru a uita situația curentă la nivel global.
  2. Mâncare pentru minte și suflet – a apărut un nou trend prin care atenția restaurantelor se orientează spre satisfacerea minții și a sufletului, nu doar a “stomacului”, ca până acum. Izolarea și pandemia în general au accentuat depresia la nivel global, iar oamenii vor să aibă o experiență plăcută atunci când ies să mănânce în oraș. Noii termeni apăruți sunt “mâncare pentru suflet” și “mâncare pentru minte”. Se referă la o experiență de cinare care să le ofere clienților un sentiment de mulțumire sufletească și să îi facă să se gândească mai bine la ce mănâncă.
  3. Explozia comenzilor de mâncare online – această pandemie a fost o binecuvântare pentru un anumit sector al HoReCa și anume livrarea online. Clienții obișnuiți ai restaurantului au comandat mâncarea favorită pentru a nu risca nimic ieșind pe stradă. Astfel s-au bucurat în familie de felurile de mâncare preferate. Pentru a face față comenzilor în număr mare proprietarii de afaceri au fost nevoiți să investească în echipamente speciale cum ar fi hota industriala sau sisteme de ventilatie.
  4. Mâncare sustenabilă și organică pentru a fi sănătos în timpul pandemiei – consumatorii au devenit mai atenți la ce mănâncă și acum cer mâncare mai sănătoasă, organică, sustenabilă și etică.
  5. Transparență în igienă, calitate și mediul înconjurător – restaurantele care oferă clienților transparență în ceea ce privește igiena ingredientelor, prepararea mâncării, gătitul, personalul și tot ce este legat de mediul înconjurător pot folosi pandemia în avantajul lor.

Trendurile care au apărut de curând în domeniul HoReCa sunt în avantajul clienților care vor primi mai repede mâncare de calitate care să le mulțumească atât trupul, cât și sufletul.

Ca în orice criză, provocările inspiră antreprenorii să fie creativi și să își îndrepte atenția pe calitatea bucatelor și pe siguranța spațiului de gatit. Avand in vedere contextul, ia în considerare și instalarea unor sisteme de ventilație performante pentru ca mâncarea să fie cât mai gustoasă, clienții să plătească pentru un dish de calitate iar angajații tăi sa

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.