[Rețetă de post]-Cum prepari salată de bulgur alb cu roșii cherry?

În acest articol (http://alicepiperea.ro/salata-de-bulgur-alb-cu-rosii-cherry/) Lect. univ. Dr. Alice Piperea îți descrie o rețetă foarte gustoasă de salată vegan, de bulgur alb cu roșii cherry, sănătoasă, care îți va delecta simțurile și în același timp îți va aduce aportul de vitamine, minerale și fibre de care ai nevoie. 🙂

Salata este ușor de preparat și este perfectă pentru zilele de vară, în care este recomandat să să consumi cât mai multe alimente crude, neprocesate, în defavoarea cărnii albe și a produselor hiperprocesate, bogate în carbohidrați, pe care presupun că le-ai consumat în măsură mai mare în timpul iernii.

Fibrele din legumele îți vor asigura senzația de sațietate, iar salata este perfectă pentru micul dejun, prânz, sau chiar cină!

 

 🙂 Ingredientele de care ai nevoie sunt sunt:

-o cană de bulgur alb;

-două legături de ceapă verde;

-o rodie;

-roșii cherry;

-oregano;

-busuioc;

-o limetă;

-ulei de măsline extravirgin.

 

 

 

🙂 Cum prepari:

-Pui la fiert două căni de apă și după ce apa dă în clocot adaugi bulgurul, apoi lași să fiarbă încă maxim un minut.

-Iei vasul de pe foc, îl acoperi și lași bulgurul în repaos până ce absoarbe toată apa.

-Tai mărunt ceapa verde.

-Tai roșiile cherry în patru.

 

-Desfaci cu grijă rodia, astfel încât bobițele să rămână întregi și nici să nu te stropești cu sucul acesteia (care, da, are putere tinctorială mare, adică pătează 😛 ).

-Într-un castron amesteci bulgurul scurs, ceapa verde, roșiile cherry, bobițele de rodie și condimentele (oregano și busuiocul).

-Cât mai aproape de momentul servirii, adaugi uleiul de măsline extravirgin și zeama și coaja rasă de la limetă.

Și… e gata salata!  🙂

Poftă bună!

 

OBSERVAȚII!

-Specialiștii recomandă să mânânci zilnic în proporție de 50% fructe și legume.

-Legumele se pot asocia cu practic orice aliment, deoarece nu pun probeleme în digestie, însă fructele trebuie consumate pe stomacul gol (adică fie cu o oră înainte de masă, fie la 3 ore după masă), de preferat în prima parte a zilei. Unii specialiști recomandă consumul unui fruct imediat înainte de trezire și a unuia seara înainte de culcare, în funcție de greutatea pe care o ai.

 

-Avantajele fructelor și legumelor constau în faptul că conțin o cantitate mare de apă, deci te ajută să te hidratezi și conțin vitamine, minerale și antioxidanți. Vitaminele și mineralele sunt implicate în buna funcționare a enzimelor din corpul tău.

-Un alt avantaj al fructelor și legumelor este reprezentat de faptul că acestea conțin enzime active care ușurează procesul de digestie și influențează producerea enzimelor proprii organismului tău.

-Fructele și legumele sunt bogate în fibre, care ajută la eliminarea toxinelor din organism prin normalizarea tranzitului intestinal și adsorbția unor substanțe toxice, împiedicându-le să se mai absoarbă în organism. Fibrele cresc și senzația de sațietate.

-Pe cât posibil, consumă fructele și legumele în stare crudă, cel mult tratate la aburi timp foarte scurt, deoarece prin tratare termică îndelungată nutrienții activi din acestea (mai ales vitaminele) se inactivează în mare măsură.

 

Despre Alice poți afla mai multe AICI (http://alicepiperea.ro/despre-mine/).
Cu Alice poți intra în contact pe Facebook ( www.facebook.com/alicepiperea ) și poți lua legatura cu ea dacă ai nevoie de lecții individuale de pregătire la CHIMIE pentru BAC și/sau pentru ADMITERE la facultate (http://alicepiperea.ro/lectii-de-chimie/ ).
Dacă articolele ei ți se par interesante, te poți abona gratuit la website-ul ei (www.alicepiperea.ro) și vei primi toate aceste articole, imediat după publicare, în căsuța de e-mail.

 

Referințe științifice:

Sinha D P. Changing patterns of food, nutrition and health in the Caribbean. Nutr Res 1995; 15: 899–938.

Serdula M K, Byers T, Mokdad A H, Simoes E, Mendlein J M, Coates R J. The association between fruit and vegetable intake and chronic disease risk factors. Epidemiology 1996;7: 161–65.

Greenberg E R, Sporn M B. Antioxidant vitamins, cancer, and cardiovascular disease. N Engl J Med 1996: 334: 1189–90.

Comments are closed.